Eungella NP and Town 1770/ Workman Beach

We zijn vanuit Airlie Beach naar Eungella National Park gegaan. Dit is het belangrijkste natuurgebied langs de kust van Midden Queensland en beslaat zo’n 50.000 hecatare in de ruige Clarke Ranges. Vulkanisch gesteente bedekt met regenwoud en subtropische flora wordt afgewisseld met steile ravijnen. Slinger de slang weggetjes naar boven. Flink klimmen en grote auto’s zijn niet welkom. Uiteindelijk zijn we geland bij Broken River. 1 van de weinige plaatsen in Australie waar het vogelbekdier wordt gesignaleerd. We hadden hem al gespot, ‘spontaan’ een keer onderweg iets meer naar het noorden maar we wilden hier graag nog even rondkijken. Camping was heel goedkoop. Lees 8 euro. Maar faciliteiten waren minimaal. Zelfs een composttoilet (als het idd zo heet). Gewoon een wc zonder leidingwerk eronder. Jawel. 1  grote pijpleiding naar beneden en verder niks. Geen water om door te spoelen. Deksel moet je altijd achter je dichtdoen ivm ongedierte. Zulke toiletten waren we al tegengekomen onderweg maar dat was prima. Het is altijd schoon. Alleen t idee…  maar nu voor het eerst op de camping. Was wel even een dingetje voor mij persoonlijk. Dacht al direct: ik stop met drinken. Maar het is goed gekomen en heb gewoon kunnen genieten van mn rummetje. Maar s’middags hebben we eerst nog een aantal km op de rainforest tracks gelopen. 1 slang op het water, veel vogeltjes, een vel van een slang (wrs neergelegd op een mooi plekje) en vogelbekdiertjes gespot. Heb er 1 onwijs leuk op de foto gekregen waarbij 1  boven water komt. Jeuk krijgt en supermoeilijk met zn achterpootje zn oortje kriebelde.

We zaten dus dus hoog op een berg en we hadden het niet verwacht dat het gigantisch ging afkoelen. Lees van 32 gr naar 11 graden. Het komt er op neer. We lagen heel vroeg op bed om elkaar warm te houden en hebben klokje rond geslapen bijna. Maar vakantie hebben is ook vermoeiend.

S’ochtends zijn we vroeg vertrokken want we hadden besloten om er een reisdagje van te maken. We reden door naar Workman’s beach. Het was een flinke rit maar eigenlijk vloog de tijd voorbij. Landschap is zo afwisselend hier.

En we deden flauwe spelletjes. Wie/wat ben ik. Ik zie wat jij niet ziet. Dramatisch meezingen op Marco Borsato. Het was eigenlijk bijna jammer dat we al aankwamen op bestemming ;).

Onderweg kwamen we ineens zo’n geel bordje tegen. Pas op. Overstekende koala’s (op de highway..). Maar wij dachten. ER ZITTEN HIER KOALA’s. Wij dachten nl dat ze eigenlijk nog maar zaten in het zuiden bij de ocean road

Direct op gegoogled en boven Brisbane zit een national park Noosa en daar zijn deze week nog koala’s gespot en er is een app voor op de telefoon met alle locatiepunten waar ze voor het laatst gespot zijn. Dus we gaan er vrijdag nog op wagen. Cool he! Houdt wel in dat we vrijdag rond 07:00 moeten vertrekken om daar nog wat tijd te hebben.

We zitten nu bij Workman’s beach op de camping. Chille camping. Lekker rustig. Voor het afrekenen komt eind van de middag een ranger langs om geld op te halen. We zitten bijna aan het strand en kunnen de zee horen.

We hebben net zonsondergang op het strand bekeken. Zon gaat alleen niet onder op zee maar achter een berg. We waren bijna alleen. En toen we alleen waren waren we net kindjes. Springen over de golven. Biertje opgedronken en samen leefden we nog lang en gelukkig;). Pfff wat zoetsappig 😉

Oja. We hebben last van MOZZIE’s. Wat een klote beesten zeg. Ze zijn heel klein en je hebt te laat door dat je gepakt wordt. Gerard heeft al 10 bultjes op de ene helft van zn kuit.

Hij is niet alleen gepakt door zo’n klotemug. Maar ook nog door een kwal van de week. Had ik niks over geschreven en hij had het wel even gevoeld maar deed verder niet zeer oid. En een dag later zijn er soort van blaasjes op zn hand ontstaan. Maar ik ben een goede zuster en heb mn eerstehulp kit mee. Oa azaron met houdbaarheidsdatum 2011 hebben we erop gesmeerd. We denken dat we zijn vinger hebben gered. No worries.

Morgen gaan we chillen. Zijn hier 3 strandjes te ontdekken en town 1770 (ze spreken het voluit). Daar is ook een leuke wandeling waar we al van weten waar we moeten zijn. En wrs belanden we weer hier op dezelfde camping.